Det där du vet..??..

Ja det där du vet som pirrar enda inifrån magen och ut till både fingrar och tår, den UNDERBARA känslan som kommer med jämna mellanrum.

Jag trodde jag hade tappat den gnistan.

Den enda adrenalinkick jag får nu är när man flyger fram i 130-150 km/h med bilen och tänker att snart lyfter vi, den hårfina balansen mellan kontroll och kaos
.
Saknar det där pirret man har på hästryggen lixom. När allt runtomkring en bara suddas ut och man känner sig ett med hästen och inget annat bara existerar i tankarna mer än hästen hovslag emot marken. Och takten man har på ryggen, hur man bara flyter ihop i en enda symbios av lycka, rädsla och kärlek..

Jag tror att hur gammal man än blir om man så blir 100 år så kommer den känslan att alltid finnas kvar, saker och ting försvinner ur ens li med ljusets hastighet när man tänker tillbaka på det om några år.

Igår hade jag och Ricky djupa, mycket djupa diskussioner om livet när vi satt i bilen på väg hem från K-krona.
Tänk när man var 13, vilket liv man hade, inget ansvar att tala om, inga räkningar att betala. Inget arbete att sköta, SÅ UNDERBART livet var.

Man kunnde spendera hela helgen i stallet med långa skogsturer och likaså på veckorna.
Annars var det ju killar och sånt som gällde, Party, fest och annat kul.
Vart tog allt det roliga och fria vägen VAR!!! kan nån berätta det för mig.

Idag så är det JOBB JOBB JOBB och JOBB.
Sen har man alla domdäringa MÅSTENA (ursäkta min grammatik men det heter ju så) Man ska göra alla vuxen grejor.
Min dag ser ut som följer:

kl 06:30 Hunden väcker Matte och ska gå ut!
kl 07:00 Kokar kaffe och plockar fram frukost.
kl 07:15 Väcker min Sambo
kl 08:00 Plockar undan frukosten och klär på mig, sminkar mig och ev städar lite.
kl 08:30 Kör till jobbet
kl 18:45 Kommer hem ifrån jobbet.
kl 19:00 Lagar mat.
kl 19:45 Städar, plockar undan, gör tvätt och disk. rensar kattlådor, ger djuren mat.
kl 21:50 Ser på tv
kl 22:30 Dushar
kl 23:50 Går och lägger mig.
kl 24:00 Somnar (förhoppningsvis)

Sen endel dagar ska man handla eller klämma in något annat mellan 18:30-21:50 typ bokföra osv.
Och just nu är det inte så kul när det är MÖRKT MÖRKER ÖVERALLT .
Det man får leva på nu är att snart kommer våren, med allt underbart ljus och dess underbara prakt.
GUD VAD JAG SAKNAR DET! men ack så snart det kommer.


*HÅLLER TUMMARNA STENHÅRT*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0