För vi e flickorna från småland...

Japp fick världens ryck i lördags kväll, skickade ett SMS till annie. så jag bestämmde mig för att efter jobbet på söndag så sticker jag upp till hembygden igen!

MEEEEN att ta sig till jobbet var ju inga problem 3+ och lite duggregn.. Visst tänkte jag blir väl inga problems med det.
JAAA juuust det, surt sa räven, när Kerstin (underbara kerstin) bytte av mig vid 16 så hade det frusit på i backen men det regnade fortfarande.. om nån hade nynnat Farmors lilla kråka när jag drog fram på väg 27 med underkylt regn från Eringsboda till Reftele en sträcka på ca 18 mil 180 km haja att jag vart skraj eller så att resan gick inte fortare än 70-80 hela biten såå lagom kul att det tog typ 2,5 timme i vanliga fall när man kan gasa lite går det på 1 timme och typ 50 minuter non stop körning

Men den otäcka resan var värd allt när jag väl kom fram. Överaskade mor och thomas grandé lixom.. ha ha
I måndags körde jag både tobbe och henke till skolan, skönt att få lite tid med dom ensamma med ju, sen träffade jag Annie och Daniel och vi tog en fika på Coffea i Gislaved (jag vet knappt när jag var där senast måste varit med morsan och dom på Edwins (Ps dom har typ G-veds Kommuns bästa planka) iaf och det var i sommras. så ett halvår hinner det ju hända rätt så mycket.

Var såå kul, sen var jag på smålänningens och fyndade nya sommar/vår gardiner till mitt kök som var i duktigt behov utav det! inte så jävla kul att alltid hänga upp samma skit.

Gjorde en visit hos min pappa som för tillfället är arbetslös (inte så kul) men nån ska ju vara det som jag brukar säga!
Han fick sin julklapp (äntligen gjort det och slippa ha det på samvetet)..

Nattha ligger fortfarande inne på lassarettet funderar på att köra upp och hälsa på henne om hon inte är skiiit dålig.
Stackars lilla syster.. inte så kul att ligga där utan massa fina pojkar att titta på (fast vem vet blink* blink*)

köde hem igår kväll (måndag) vid 16 snåret och spran in på city gross (FAN VA BILLIGT!!!) ska sluta att handla på MAXI tror jag! det jag ska ha brukar det aldrig vara extrapris på och om jag mot förmodan skulle skulle ha något som är nedsatt ja då är det slut! känner nån igen sig eller??

Aja gjorde ärldens turbo röj hemma innan jag åkte till jobbet idag. Matade hunden och katterna och diskade ur deras skålar ordentligt, diskade vatten skålarna och slängde in hundens pläd och katternas filtar i tvätt maskinen.
Dammsugade golvet och torkade av fönsterbrädorna. polerade av bordet och tömmde och fyllde diskmask. och gjorde en massa annan nytta !
Fan va bra jag e ibland, emn jag har 200 m2 med skurning utav golv hemma BLÄ SÅ TRÅKIGT!

Aja puuss allesammans 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0