Sent Restaurang besök

Kom ju hem igår (Måndag) vid typ 18:50 och en söt liten sambo hade klätt upp sig och doftade underbart, Öh var ska du? frågade jag honom, ska du bort eller??
Ja och du ska med!,  öh jaha vart ska vi då?.. Jag har inte riktigt bestämmt det än men det får du väl se vad det lider..
En mycket förvånad (och som tur var hyfsat uppklädd Emelie) satte sig i bilen som var sååå skitig så jag faktiskt skämmdes..

Först bar det av emot Ronneby vi parkerade och klev ur bilen och skulle till ganska så nyöppnade "Garlic House" men tror ni inte dett var stängt eller..
Aja men vi kan ta ju ta Kinan istället (China town i ronneby går lixom att jämföra med resturang Bambu i Bredaryd) så vi gick dit och sa att det är ju tur att nån har öppet..
mmmm tror ni vi blev förvånade eller när det var stänt där OCKSÅ!..

Såg att min sambos humör och tålamod började tryta en aning..
Men du vi åker till Stan istället och äter på La Bodega där e ju bara så bra mat och personal.. Min sambo svarade att dom bara hade öppet till 22 och att det atr ju nästan tre kvart att köra dit ju..
Äch vi får väl gasa då sa jag och fnissade lite..

Vi gick tillbaka till bilen igen och begav oss till Blekinge City nämligen Karlskrona!!
Parkerade nere på Hoglands Park och började gå upp mot La Bodega, Ricky gick fram och skulle öppna dörren men den var LÅST!!! va i helvete muttlade jag. ska folk inte få ha det lite lyxigt en Måndag och slippa matos och disk..
Vad ska vi göra nu??

Sista blir Montmatre och har inte det öppet så får det bli "Gyllene måsen" (= McDonalds).. Jag höll kramaktigt i tummarna hela vägen till Drottning gatan en bit därifrån i bilen..
Och...... ...... .......... Det var ÖPPET! jag jublade innombords!

Eftersom att jag ar gått ner 6 kg på 3 v så tyckte ricky att vi skulle fira det, och sen att det var den nittonde var ju lite speciellt med att vi varit tillsammans i 3 år och sju månader och förlovade i 3 år och 1 månad!

Så till förrätt åt jag Blåmusslor med pesto på grönsaksbädd SÅ GOTT och ricky åt en toast skagen!
Tillhuvudrätt åt jag en Rätt på fläskfilé och gorgonzola sås. med kryddig klyftpotatis.
Ricky åt en pepparstek med potatisgratäng..
Så gott..
Så mysigt..
Kännde mig Speciell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0