Foderhästen !

Nu är man snart fodervärd..
Ska bli så fasligt roligt att ha en "egen" häst igen.

Denna lilla madam är en korsning mellan Arabiskt fullblod och Quaterhäst! ca 150 cm hög/låg.. ha ha
Snabb som en arab, smart som en quater stämmer mycket väl in på hennes profil!

Jag ska ha den ute hos Madde och Thomas nu till att börja med tänkte jag, och ev längre fram ta hem henne, men det är inget som är klart förens det är gärat och sällskap är på plats!

Jag har saknat en "egen" väldigt länge och det var så kul när Janne ringde och frågade.

Ridningen funkar ganska bra och ska jag rida för Todd så måste vi cynka bättre tror jag så det blir mycket markarbete nu framöver och lite uteritter så jag kan börja att lära känna denna damen lite bättre!

Annars så är hon världens kelgris.. Borsning och gos är det bästa som finns, men tränset har hon inte mycket till övers för.. ha ha.. sist jag var där så höll vi på i säkert 10 minuter innan bettet var i munnen, men skammen till den som ger sig, och den är inte jag..

Lite väl tuff i många lägen men man märker ju att man blivit lite "äldre och visare" för man tänker faktiskt en gång till ibland att Är det värt det?? 99 gånger av 100 så är det faktiskt värt det, även om jag ALDRIG kommer rida den hästen eller kanske ens träffa den igen.. Men jag ska ju ALLTID hävda mig!

Jojjo kom med ett knep nu när jag var på tävlingen sist så jag tänkte jag skulle prova rida henne antingen med Martingal eller typ Thiedeman så hon lixom lär sig att inte flaxar så förbaskat med skallen!
Är ju egentligen NO-NO till hjälptyglar och annat jox, men fisen är 5 år och det är på tiden att hon lär sig hur en halvvuxen häst faktiskt ska bete sig!

Madde lär ju få harva ridbanan och instruera mig i hur jag ska göra, skönt att ha så mycket kunniga människor i min närhet och slippa chansa, gissa och att det blir fel.
Det är ju mycket bättre och göra rätt från början än att dra igång någonting och att det efter halva vägen visar sig vara fel åt he*vete..

Det finns lite kort på Epona (som jag har glömt säga att hon heter ha ha) på Min facebook.
Emelie Håård är ett kort på mig och en borkfärgad häst som bugar ha ha <--- Miss Showoff ha ha. Sen är det bara att rota runt i albumen så ska ni nog få se henne tror hon ligger på omslaget till ett av albumen när hon rullar sig! (Hon är nog hälften gris med, hon passar ju på att rulla sig så fort jag har släppt in henne i hagen)

Nähä.. All for now. So long ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0