GAAAAAH!!!!

Oh hjälp..

Jag har precis pratat med en pappa som bor någon km ifrån oss på samma grusväg som jag bor..
Han kom in på jobbet och började fråga hur det gick med hästen å så..
Jag sa som det var att hon gjort illa sig och att jag inte kommer kunna rida henne på en vecka iaf..
han frågade hur länge jag brukade vara ute i stallet och sånt och jag svarade att det blir väl ett par timmar eller mer år gången..

VET NI VAD HAN SA SEN

Han bara: ja men tror ju inte att våran dotter hade kunnat följa med ut nån gång..

Jag blev helt stel och bara öööhhh ehhh.. innan jag lixom började få ur munnen massa ord.
Försökte lixom lite fint att nja.. jag tror inte hon tycker det är så kul att bara sitta och titta..
(för någon tjatande "får-jag-rida??"-unge orkar jag inte..)

Nja ljög jag lite snyggt och försökte förklara att den hästen är lite "opålitlig" *asg*, emn han fattade ju endå inte så jag försökte lixom förklara hur farligt det är med hästar och sånt..
Men han fortsatte endå lixom att puscha på att.. Jo men hon går undan, hon tjatar inte, hon är ju ganska stor, hon e ju 8år (???)

jag blir lixom så frustrerad på folk som inte lyssnar utan bara tjatar och tjatar och tjatar..
hade jag velat ha med mig en jobbig unge ut till stallet så hade jag ju kunnat fråga själv,.

Anledningen vet jag precis vad det är och att det är "Gratis Barnvakt" har jag räknat ut för lääängesen.

fattar dom inte hur pinsamt det blir för min del att lixom bara stå här (på jobbet med dessutom) och säga nej..
Skulle INTE  förvåna mig om han till nästa gång kommer in och har ungen med sig.

ÅHHHHH..
FAAAAN..

Nu så är det ju iofs ingen ide för henne att följa med eftersom att det kanske inte är så kul för henne att gå med mig och Epona in i skogen i en 30 minuter..
Tror inte hon pallar det, men iofs det vet man ju inte..
Känns så taskigt, men va fan man måste ju få lov att tänka lite på sig själv med ibland..

Hade ungen gillar hästar och varit intresserad så har hon ju en liten shettis precis utanför huset som tillhör deras närmaste granne..
Jag känne rju knappt hästen självv och vet inte hur hon reagerar på ungar och sånt.. Små barn tycker hon ju e okej, det finns det ju i stallet på 3 år, det har jag aldrig märk att hon reagerar på.

Men vem vet man kanske får ta med henne endå,..
Aja får väl se vad som händer.

Jag skickade ett SMS till Issa innan och frågade hur det var med "super-epan 2000".
det var bättre sa hon, det var fortfarande stelt och så men betydligt bättre än i måndag's..
skönt..
så nu hade hon gått i paddocken hela dagen och verkade mycket nöjd och belåten..

Ha en bra dag allesammans!

// Emelie; Har väldiga papperstallriks, plastgals och plastbesticks problem (från det ena till det andra) 

Kommentarer
Postat av: Kirsi- mamma till Alex och gravid med nr2

2010-04-29 @ 21:36:41
URL: http://d

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0