Kanon Ridning idag ^^

Hello!!!

ÅH va bra ridningen gick idag, Epona gick bättre än på länge.
Höll formen mer än vanligt och likaså tempot höll hon också väldigt bra..

Jag tycker det är så svårt att veta hur mycket jag kan kräva utav henne eftersom jag inte känner henne helt hundra än.. Dock var det starka kulingvindar som drog in över Blekinge idag (har väl med den dä jä*la vulkanen eya..kull.. jökull eller vad den nu heter att göra med) Men hon rörde inte en min *HAPPY*

Madde och Frida var också i Paddocken med Jack(ikorren) och den nya damen på gården Mary..
Frida har väl (vad jag vet iaf) inte ridit så mycket western innan utan mest ridit dressyr tror jag (rätta mig om jag har fel) i vilket fall, så såg det SKIIIIT BRA UT! så tummen upp..

Madde och Jack är alltid totalcynkade så jag tittar bara lite avundsjukt på och härmas HA HA HA..

Idag galopperade jag för första gången på typ 6 månader med Epan, och första gången stack hon och bara tramsade, men när jag väl fick ut henne på spåret igen så ... åååhhh... åh gick det såå kämpetorsk!

Det kändes som att det såg ut som att jag ridit henne i 10 år och inte 10ggr ha ha..
Igår var jag hos Eponas ägare Jenny och skrev på fodervärdsavtalet..
Funderar på att köpa en guldram och hänga upp den på väggen.. Hmm undrar vad sambo tycker.. *fniss fniss*

Man får glädjas åt de små framstegen och lägga de stora bakslagen bakom sig!

Jag har inget bestämt än, MEN undrar som en flundra om det inte får bli en tävling framemot hösten på EWR! (Eastern Western Riders Johannishus, Blekinge)
Men det får vi se hur det ser ut om några månader.. Kanske inte har ett helt ben någonstans ha ha..

Annars så käns livet ganska lätt att leva just nu ;) det gillas mycket..
Solen skiner och hemma på gården och företaget är det mycket att göra.
Det lugnar nerverna, sen så skickar vi den där jä*la sa*ans valmeten på måndag och får hem vår nya
PONSSE VICENT <-- stryktälig och stark maskin.. När till duktiga service gubbar (Heja SMISAB i Skruv)

Stackars Ricky.. inte kul att jobba när maskinen bara går sönder..
När vi köpte 840:n så var fört Boggin helt CP, samma dag vi får ordning på den så kör vi punktering på skotarvagnen och nu det sista visar det sig att hydraulsystemet är helt paj och mycket bytas till det BILLIGA Priset 100 000..
Nähädu sa jag till min Sambo ALDRIG I LIVET! de pengarna får man ju aldrig tillbaka..

Så såhär ser mitt liv ut just nu.. SKÖÖÖÖÖNT!
//Emelie ; Ser ganska ljust på livet just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0