Tråkiga Tillbud :(

Snabbade in enn runda på nätet och Facebook igår innan jobbet och fick se ett konstigt meddelande utav hon som äger hästen jag ska ha på foder nu 1:a Maj..
Det står:
- Blärk..
- Vad har hänt?
- Min häst är sjuk!
- Illa eller?
- Ja hon har gjort sig illa i hagen, vi har ringt veterinären och han kommer efter 15 i em.

Mer behövde inte jag läsa, fick lite smått med panik!!!
Jag skickade iväg ett mess till Jenny och frågade hur det var..
Hon ringde upp och sa att hon gjort sig illa i hagen, antagligen i bogen och att hon inte visste mer om det var brutet eller om det (förhoppningsvis) bara var en sträckning..

Väntan på jobbet var skitjobbig.. som tur väl var så skulle Anna-Panna byta av mig och hon kom redan vid 15:30 så jag fick sluta en halvtimme tidigare..

Körde upp så fort bilen bara orkade och kastade mig ur den på gårsplanen borta i Ledja..
Där satt folk och pratade högljutt och glatt och den första tanken som slog mig var att det verkade ju inte bli slakt iaf! (Jag har en sån hemsk panikångest när sånthär händer.. så hoppas på det bästa men tänk det värsta)

Där satt alla: Jenny med William, Madde, Thomas och Liam, Isabelle, Frida, Janne och Eva..
Veterinären är sen men kommer förhoppningsvis vilken sekund som hellst.
Vi väntade.. å väntade.. å väntade..

Efter en timme kommer han i full rulle in på gårsplanen och hoppar ur bilen, Glad i hågen och ursäktade att han var sen..

In i stallet och tittade på lilla Påna-hoppan..
kände, klämde, tryckte, lyfte och tittade.. Spänningen var nästan elektrisk där vi alla stod tysta och lyssnade..

Det verkar bara vara en sträckning säger han på lite norrlandsbrytning.. och alla nästan pustar ut samtidigt.
Hon fick en redig hästspruta vilket INTE var så roligt enligt lilla pållan..
Hon verkade ha gjort illa en muskel i bringan som går ner mot benet, och han kunde inte märka någon blödning heller *weii*..
Veterinären skrev ut recept till henne med antiinflamatoriskt som hon skulle gå på en vecka ungefär.
Och lite prommenerande och sjukhushage ha ha.. så hon skulle bli frisk som en nötkärna inom en snart framtid trodde han :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu vart jag i stallet på förmiddagen

 Tog ut lilla loppan ur boxen och ställde henne i gången, borstade av henne och gav henne 2 morötter.
Vilket mys.

Sedan gick vi en liten runda på 10-15 minuter.
Först lite stel ovanför knät precis så man märkte att det antagligen var lite aj aj.. men hon trampade på fint endå.
När vi kom hem så sa alla att det var stoooor skillnad mot igår när hon inte ens ville stödja på det benet.

Sen så släppte jag ut henne i paddocken och tänkte att där kan hon ju iaf inte snubbla eller halka på något.

Efter ett tag så lägger hon världens brall och galopperar runt som en tokstålle..
Men så skönt tänkte jag.. då verkar det ju vara på bättringsvägen

//Emelie; Som börjar se en ljusning på sjukhimmlen.
Återkommer så fort jag vet mer :)
Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0