Valborg's Firande

ÅH..
Vi ska stå för Valborgs firandet i år..

Hemma vid sjön var det sagt, så igår drog sambo och jag igång och kapade träd, asade ris och hade oss..
Vilken skillnad det blev..
Hoppas bara att vädergudarna vill oss väl och att det iaf inte regnar.
Jag har laddat med en flaska Jack Daniel's och två flaskor vin.
Det kommer bli grillning, fiske skvaller och massa annt kul hoppas jag..
Man kanske skulle försöka hitta på nån lek??
FÖRSLAG MOTTAGES TACKSAMT Vad ska ni göra??

Men jag ska ta det ganska lugnt eftersom jag ska kolla på "joggie's"(Robert Ljunggren) träning för Ledjagänget på lördag plus att jag ska mocka då det är min första dag som fodervärd för Epona "epan" "pepan" "fisen" "hoppeloppan" "grodan" (kärt barn har många namn).. Håller bara tummarna att benet läker som det ska så vi kan komma igång och köra igång inför Todd Fitch's träning sista helgen i Maj, Är såååååå förväntansfull inför detta.. Anmälningsavgiften är insatt och klar så resten ska in ett par dagar innan bara.

Madde har ju stenkoll på detta med valutan å grejer så att vi skulle får det så billigt som möjligt..
Får inte glömma att sätta in pengarna till stallhyran med..

Förresten guuuud vad jag trivs ihop med allihopa i stallet madde och issa är ju bara BÄST!
Och vilken fin häst hon har nu Isabelle.. nånting nånting's Proud Mary.. vilket namn, vilken häst..

Ska försöka ta tag i lite fotning så ni hajjar vilka alla människor jag pratar om är.. ha ha..

Och lilla duktiga Frida.. så kul, och rolig tjej.. Mycket duktig ryttare som sliter som ett djur sa Madde.. Kul med yngre människor som våga ha lite skit under naglarna och ta i :)

jag får se när jag kan komma igång igen, men målet ska vara att försöka få igång henne till måndag v 19 om inget annat tillstöter läkningen osv..
Är ju så jobbigt när dom gör sig illa.
En annan kan ju endå förklara var och hur det gör ont, med dessa stackars djur, de kan ju inte säga utan bara (hellst inte) visa var de har ont..
Men som tur e e ju lille pållen bara 5 år och ALDRIG skadad sen innan, så hon har ju inte massa annan skit som blir värre eller dras upp igen..
Rätt skönt med unga hästar..

Förresten mamma hade en rolig kommentar i helgen.. Löd enligt följande..:
-Jaha Emelie, vad är det för en häst?
-Korsning Quater Arab.
-Pigg o så som du vill ha dom då!
-Ajjemen..
-Vad heter den förresten??
-Epona.
-... va.. men du det är väl ett tjejnamn.
-aa visst.
-Men Emelie, mycket har du ridit, men du har ju alltid vägrat att rida ston, dom e ju som du brukar du ju säga..

Ha ha tycket det var en sån skön kommentar, har väl alltid tyckt att mamma lixom inte begripit sig på det där med hästeriet..
Men oj oj oj så fel jag hade :)

//Emelie; Har en fantastisk mamma som kan mer än vad Emelie tror :)


Kommentarer
Postat av: Issa

och vi trivs med dig i stallet (: du och epona passar jättebra ihop, så är super glad över att jag tog mig an mary och att epona hamnade i trygga händer :)

2010-08-24 @ 11:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0