Skrik och panik!

Hejsan, anledningen till att jag varit så dålig på att blogga är väl just för att jag inte har haft något vettigt att säga tror jag, och när jag liksom har haft det så har inte tiden riktigt räckt till.. JOOBBIGT!

Iaf var hos lilla pållen häromdagen..
2 småttingar hade kommit ut och sett dagens ljus 1 hingst och ett sto jätte söta.. finns att beskåda på Maddes hemsida: www.stonehillappaloosas.com och igår såg ännu ett föl dagens ljus en liten hingst den också!

Skönt att ha hunnit med henne så mycket denna veckan och idag men även i morgon efter jobbet ska stallet besökas! härlish..

Nu sitter jag på jobbet och har YBER TRÅKIGT!.. fi fan!

Iaf jag kan ju börja med att berätta att jag höll på att få hjärtslag när jag var i stallet sist!
Epona e ju så kul för hon har väldigt mycket humör och kan ha vilket humör som hellst vilken dag som hellst.
Och i onsdags var det inte undantag,.

Jag hade kikat till de små och madde och frida var inne så jag var själv i stallet.
Tog fram sadel, träns, borstar och paddarna..
Gick ut och hämtade pållan och band upp henne i gången (jag tränar på att hon ska stå löst men tiden till att träna det har inte riktigt funnist till)
IAF!

Hon stog där så fint och jag hade borstat klart och slängde på padden och filten. när jag vänder mog om och ska ta sadeln så ser jag hur hon tar ett lååångsamt steg bakåt och får en gummimatta (absolut inget faarligt sitter inte fast med benet i den så jag fattar fortfarande inte varför hon reagerar så) mellan hoven och karleden..
Hon kastar sig bakåt, stegrar, sparkar och bara jazzar runt mellan pelarna hon gnäggar och alla andra hästar gnäggar med.. Min första tanke var att hon måste ju loss innan hon gör sig illa.. så jag ställer mig ijämte henne och pratar lugnt.. såååå stiilllaaa. easy, så jaaa braaaaa... luuugggnnnn.. jag får loss ena knäppet och tar handen om grimman på henne, då blir hon lugnare men är fortfarande uppe i super varv.

jag tänkte det att får jag bara loss henne och tar henne i grimskaftet så lungar hon väl ner sig.
Så fort jag lättar med handen om grimma så börjar hon stimma igen, jag tar fram benet och drar till mig ett löst rep som ligger på golvet och knäpper fast henne i det, lossar det fastspännda grimskaftet och tar ut henne..

Nu e hon ju superrolig för hon bara.. la la la la.. jag e ute.. hmmm va mysigt.. la la la la.
Både hon och jag var ju så jäkla uppe i varv så jag iaf var tvungen att ladda om batteriet i mig lite..
Så vi tog en kort prommenix hon och jag och när vi kom tillbaka till stallet var hon samma gamla goa Epona igen..
Lusiga djur..

Så jag slängde på sadel och träns och tänkte det att vi skrittar en liten runda så jag tog samma som vi gick och samma håll (vet inte varför det blev så?? det bara blev antar jag)
Men nu blev det fart på henne igen.. ha ha ha.. hon stressade och skuttade oc hoppade och bar sig åt..
Peppar peppar.. men jag har faktiskt ganska bra balans (är väl sen allt barbacka ridande antar jag och att jag är så lugn utav mig)
Så av mig fick hon INTE! ha ha..

Men att hon lixom orkar hålla på.. jag förstår inte det, vad ska man ta sig till när dom håller på så..
Jag känner mig så maktlös, jag har inte kunskapen till att få fason på det, det enkla svaret tror jag egentligen stavas K O N T I N U E R L I G   T R Ä N I N G Pease a cake, ha ha..

Nä men så fort thomas har lagat dörren till rundkorrallen så jävlar annama ska hon få se på springa säger jag bara..

Emelie// ;Tror hon har massa mer att berätta om hon bara tänker efter lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0